Koncert u čast Vladimira Kranjčevića

U nedjelju 20. listopada 2022. križevačka publika imala je priliku prisustvovati koncertu na mjestu koje lokalna memorija ne pamti kao koncertni prostor i koje se zahvaljujući naporima njegovih čuvara i lokalne inicijative nakon sedam desetljeća ponovno otkrilo žiteljima ovoga prigorskog grada. Zahvaljujući Uredu za crkvenu glazbu, umjetnost i kulturu Križevačke grkokatoličke eparhije s biskupom Milanom Stipićem te predsjednici križevačkog Ogranka Matice hrvatske Renati Husinec, koncertnim debijem ponovno je oživljena novoobnovljena svečana konzistorijalna dvorana Biskupskoga dvora. Povod ovom događaju obljetnica je rođenja Vladimira Kranjčevića, proslavljenog hrvatskog dirigenta i glazbenog pedagoga te počasnog građanina Grada Križevaca.

Prepunoj dvorani ljubitelja barokne glazbe i štovatelja Vladimira Kranjčevića uvodno se obratila Renata Husinec podsjetivši na briljantnu karijeru maestra Kranjčevića i njegovu posebnu vezanost za Križevce, grad koji je zadužio svojom dugogodišnjom umjetničkom potporom. Križevački vladika Milan Stipić također se obratio publici istaknuvši kako je konzistorijalna dvorana uvijek bila jedno od središta važnih društvenih i kulturnih događanja u Križevcima.

Protagonisti koncerta bili su članovi Trija Corrente, koji čine Metod Sironić, barokna flauta, Lea Sušanj Lujo, barokno violončelo i Jelena Tihomirović, čembalo. Glazbenici su se predstavili raznolikim programom manje poznatih baroknih skladatelja u kombinacijama dua i trija, kroz forme sonata i rijetko izvođenih narodnih melodija. Prva kompozicija bio je duo Georga Philippa Telemanna, odnosno Pietra Locatellija za flautu i violončelo. Ovaj šarmantni dijalog koji su glazbenici vrlo skladno izveli, doveo je slušatelje do još jednog dua, tj. sonate za violončelo i continuo talijanskog skladatelja s londonskom adresom Giovannija Battiste Buononcinija. Sigurna i fleksibilna pratnja Jelene Tihomirović savršeno se spojila s melankoličnim zvukom baroknog violončela u vrlo dinamičnoj izvedbi Lee Sušanj Lujo. Uslijedila je sonata Johanna Joachima Quantza za baroknu flautu i continuo gdje se suvereno pokazao virtuozitet glazbe koja se skladala za ovaj (u ono vrijeme) vrlo popularan instrument.  Dopadljive škotske narodne melodije skladatelja Francesca Barsantija Sironić je izveo s afinitetom za folklorne melizme, dok je zadnje djelo na koncertu, sonata Michela Blaveta izvedena odmjerenom ležernošću i zaigranošću ovih vrsnih glazbenika.

Svečanoj atmosferi ove večeri doprinio je i odaziv publike za koju se tražila i stolica više. Prije zaključnih riječi organizatora Trio Corrente izveo je kao dodatak još jednu Barsantijevu škotsku melodiju razgalivši još jednom sve prisutne.